We've moved!


Μετακομίσαμε!
To bitiboukou (aka ένα ακόμα blog) ζεί πλέον σε άλλο σαιτ. Όλα τα καινούργια άρθρα θα ανέβουν στο bitiboukou.com

Υπάρχουν πολλά καλά πράματα για διάβασμα εδώ όμως, οπότε take a look.

Τα λέμε στην άλλη πλευρά.

-Άνι

19.2.15

Podcast-mania: Tα καλύτερα podcast στο Ίντερνετ

Εδώ και αρκετό καιρό κατάφερα κι εγώ να ανέβω στο τρενάκι της μόδας των podcast. 

Σε αυτό το τρενάκι, οι επιβάτες κάθονται ήσυχοι στις θέσεις τους και είναι στον κόσμο τους - σε έναν από τους χιλιάδες κόσμους που υπάρχουν στο ίντερνετ, στη μορφή ραδιοεκπομπών και άλλων ηχογραφήσεων.



Οι ραδιοφωνικές εκπομπές φυσικά δεν είναι καινούργια μόδα. Δυστυχώς όσο ήμουν στην Ελλάδα δεν ήμουν αρκετά ώριμη ή απλά δεν έτυχε να βρω ποτέ κάποιο σταθμό που να έχει καλά προγράμματα και να μπορώ να τα παρακολουθήσω. 

Στην Αγγλία έχει τύχει πολλές φορές να βάζω το ράδιο στον Absolute το πρωί (6 με 10 για το πρωινό σόου) ή στο BBC4 το απόγεμα (για εκπομπές κουλτουριάρες ή για κλασικά ραδιοθέατρα). Η μόδα στην οποία αναφέρομαι όμως δεν αφορά το παραδοσιακό FM, AM ή DAB ράδιο. Αφορά τα podcast που μπορούμε να βρούμε (πιο συχνά) στο itunes ή στο stitcher ή στο soundcloud - γενικά στο ίντερνετ.

Τα podcast ξεκίνησαν να γίνονται πιο συχνό φαινόμενο πριν 6-7 χρόνια, αλλά όταν βγήκε το Serial πριν μερικούς μήνες, όλοι οι υπόλοιποι άσχετοι του κόσμου (και εγώ φυσικά) πήραμε χαμπάρι. Οπότε λέω να προτείνω μερικά από τα αγαπημένα μου για όσους ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν να ακούνε ράδιο που και πού. Τα εικονιζόμενα προγράμματα είναι αυτά που έχω εγώ στη λίστα μου, αλλά υπάρχουν ένας σωρός κατηγορίες και ακόμα μεγαλύτεροι σωροί γούστων - οπότε το καλύτερο είναι να βρούμε μόνοι μας τι μας αρέσει. 

(Δεν έχω βρει ελληνικά podcast ακόμα αλλά φαντάζομαι ότι κάποιος Έλληνας της τηλεόρασης θα κάνει κάτι όπου να ναι, που θα πάει. Ίσως οι ράδιο αρβύλα. Εντωμεταξύ, όλα τα podcast που θα προτείνω είναι στα αγγλικά).


1. Άνθρωπος - και από τί είναι φτιαγμένο το σύμπαν;



Αυτές οι εκπομπές καλύπτουν λίγο πολύ ό,τι αφορά την ανθρώπινη ύπαρξη - φόβο, όνειρα, κράτος, την ανάγκη της ταυτοποίησης, τον χρόνο, την αγάπη, τον γλυκό ύπνο που ρίχνουμε όταν κάνουμε snooze στο ξυπνητήρι, τη κβαντική διεμπλοκή... Τα πάντα. Αυτά μου αρέσουν περισσότερο γιατί ανοίγουν λίγο το μυαλό και το αφήνουν να πάρει μια ανάσα πέρα από τη σκόνη και τη μούχλα της καθημερινότητας. Οι εκπομπές είναι οργανωμένες με θέματα ώστε να μπορούμε να ακούμε ότι μας ενδιαφέρει. 


2. Έγκλημα, ανεξιχνίαστα μυστήρια, εγκληματική ψυχολογία



Σίγουρα το Serial είναι 'must listen to'. Είναι μια εξαιρετική εκπομπή όπου μια δημοσιογράφος ερευνά έναν αληθινό φόνο που έγινε το 1999 στη Βαλτιμόρη, και προσπαθεί να λύσει το μυστήριο. Την ημέρα που ανέβηκε το τελευταίο επεισόδιο της εκπομπής υπήρχαν ομάδες ανθρώπων που έκανα Serial party τρώγοντας (τι άλλο;) δημητριακά και μιλώντας ταυτόχρονα με το ίντερνετ για τις εντυπώσεις τους. Καλτ καταστάσεις.

Τα υπόλοιπα προγράμματα κάνουν παρόμοια ανάλυση εγκλήματος και μυστηρίων, αλλά όχι με την επεισοδιακή μορφή του Serial που έχει αρχή και τέλος, και ακολουθεί μια συγκεκριμένη ιστορία. 


3. Κωμωδία και άχρηστες γνώσεις 




Για αυτους που θέλουν να ξέρουν δεκάδες άχρηστες πληροφορίες και να εμπλουτίζουν τη καθημερινή ζωή των αγπαπημένων τους ανθρώπων  λέγοντας τους δεκάδες άχρηστες πληροφορίες.
Το No Such Thing As A Fish είναι ξεκαρδιστικό και το συνειστώ ανεπιφύλακτα - το  Answer Me This έχει πιο 'αγγλικό' χιούμορ, αλλα αν το αγγλικό χιούμορ μας αρέσει πιστέυω θα μας αρέσει κι αυτό.


4. Χόμπυ






Υπάρχουν podcast που είναι πολύ συγκεκριμένα και αναλύουν σε βάθος διάφορα θέματα. Μερικά προσφέρουν πολύ σύντομα και αποτελεσματικά μαθήματα σε ξένες γλώσσες. Άλλα είναι αφιερωμένα στο πως να επιζήσεις στην άγρια φύση τρώγοντας τα φρούτα των τοπικών θάμνων.
Εμένα μου αρέσουν τα Ισπανικά και η αναλογική φωτογραφία, αλλά υπάρχει λίγο πολύ ένα για όλα τα χόμπυ.


5. YouTube




The internet is your oyster.

-Άνι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια